مقالات، ترفند ها و
آخرین اخبار ارز دیجیتال

ماینر بیت کوین چیست و چگونه کار می‌کند؟

7 آذر 1401 خواندن این مطلب ۳ دقیقه زمان میبرد

با ظهور فناوری بلاک‌چین و به‌ دنبال آن ارزهای دیجیتال، افراد زیادی به این حوزه ورود کردند. این فناوری زمینه را برای ارائه خدمات مالی غیر متمرکز در فضای وب فراهم کرد و فعالیت‌های جانبی زیادی شکل گرفت؛ از جمله استخراج بیت کوین. استخراج بیت کوین یکی از چالش های هیجان‌انگیز علاقه‌مندان به کسب درآمدهای آنچنانی و یک‌ شبه است. این‌ کار با کمک دستگاه ماینر بیت کوین انجام‌ می‌شود. اگر نمی‌دانید ماینر بیت کوین چیست، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

در این مقاله قصد داریم اطلاعات بسیار مفیدی درباره فرایند استخراج بیت کوین رایگان، نحوه کار ماینر بیت کوین و هر آنچه باید به‌ عنوان یک تریدر حرفه ای درباره دستگاه ماین بیت کوین و کسب درآمد از این مسیر بدانید، به شما آموزش دهیم.

.

ماینر بیت کوین چیست

.

ماینر بیت کوین چیست؟

دستگاه ماینر سخت‌افزاری است که برای استخراج رایگان ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود و چند سالی‌ست که حسابی به شهرت رسیده‌ است. بعضی از این دستگاه‌ها به‌ صورت تخصصی برای استخراج بیت کوین مورد استفاده قرار می‌گیرند که به آنها دستگاه ماین بیت کوین یا ماینر بیت کوین گفته‌ می‌شود.

فرایند استخراج رایگان بیت کوین نیاز به توان پردازشی بسیار بالایی دارد که شبکه بیت کوین به‌ تنهایی قادر به فراهم‌ کردن آن نیست، اما ماینرها می‌توانند این توان پردازشی را فراهم کنند. کاربران شبکه بیت کوین با دستگاه ماین بیت کوین در شبکه فعالیت می‌کنند و در ازای قدرت پردازشی که در اختیار شبکه قرار می‌دهند، پاداش یا Block Reward دریافت می‌کنند که این پاداش همان بیت کوین رایگان است.

.

ماجرای پیدایش دستگاه‌های ماینر بیت کوین

در ابتدای پیدایش بیت کوین به ‌دلیل رقابت کم و سختی شبکه پایین، با استفاده از پردازنده مرکزی یا همان CPU امکان استخراج تعداد زیادی بیت کوین رایگان وجود داشت. اما پس از ایجاد رقابت و افزایش سختی کار شبکه، پردازنده‌های مرکزی دیگر توانایی رقابت در این میدان سنگین را نداشتند و کاربران به این موضوع پی بردند که سیستم های خانگی قادر به استخراج مفید بیت کوین نیستند!

در اوایل سال 2010 شرکت ناوبر (Navier) اولین دستگاه های استخراج بیت کوین را روانه بازار کرد. این دستگاه‌ها برای اجرای عملیات‌های ریاضی پیچیده مربوط به استخراج بیت کوین بهینه سازی شده‌ بودند و عملکرد خوبی داشتند. در سال 2013 شرکت ASIC دست به کار شد و از ماینرهایی رونمایی کرد که سخت‌افزارهای بسیار قدرتمندی داشتند.

این دستگاه‌ها، برخلاف CPUها، GPUها و FPGAها، به‌ صورت کاملاً برنامه‌ریزی‌ شده برای استخراج بیت کوین طراحی شدند. تا همین امروز که این مقاله را می‌خوانید، دستگاه های این شرکت جزو بهترین ماینرهای بازار برای استخراج بیت کوین هستند و هنوز دستگاهی بهتر از آنها ارائه نشده است.

.

ماینر استخراج بیت کوین

.

آشنایی با نحوه کار ماینر بیت کوین

تا این بخش از مطلب با ماینر بیت کوین و ریشه پیدایش آنها آشنا شدیم. در ادامه می‌خواهیم به بررسی نحوه عملکرد این دستگاه‌ها بپردازیم. برای این کار باید پارامترهای مهم هر دستگاه و نحوه عملکرد آن را بشناسیم.

✓ پارامترهای مهم یک‌ دستگاه ماین بیت کوین

هر دستگاه ماینر بیت کوین براساس 3 پارامتر مهم تعریف می‌شود که عبارتند از:

  • هش ریت؛ توان پردازشی که ماینر برای استخراج بیت کوین در اختیار شبکه قرار می‌دهد
  • الگوریتم ایمن هش یا SHA؛ روش اختصاصی هر ماینر برای پردازش داده‌ها در شبکه
  • توان یا برق مصرفی؛ ماینرها مصرف برق بسیار بالایی دارند و دستگاه‌های پرمصرف معمولاً پرطرفدار نیستند

✓ نحوه عملکرد دستگاه ماینر بیت کوین

دستگاه های ماینر بیت کوین بر مبنای استخرهای بیت کوین فعالیت می‌کنند. استخرهای استخراج بیت کوین در حقیقت بستری هستند که اقدام به جمع‌آوری قدرت ماینرها به‌ سمت خود و در نهایت ساخت یک ماینر قوی‌تر می‌کنند. برای استفاده از استخرهای استخراج مانند Poolin و F2Pool باید به وب‌سایت این استخرها مراجعه کرد و مراحل ثبت‌نام و ثبت کد ماینر در این استخرها را تکمیل کرد. بعد از اتصال به استخر، ماینر به‌ صورت خودکار فعالیت خود را آغاز و قدرت خود را به استخر منتقل می‌کند.

در نهایت این استخرها با قدرت بالای خود به رقابت در شبکه می‌پردازند و سود حاصل از استخراج را به نسبت قدرتی که هر ماینر به استخر تزریق کرده‌ است، به حساب آنها واریز می‌کنند. منظور از سود همان بیت کوین رایگان است. معمولا استخرهای بزرگتر، توان بالاتری دارند و بیشتر احتمال دارد که بتوانند بیت کوین رایگان پاداش بگیرند.

.

ماینر بیت کوین چگونه کار می کند

.

چگونه با ماینر بیت کوین به درآمد برسیم؟

اگر اهل ریسک هستید، دوست دارید یک‌ شبه به درآمد چند صد میلیونی برسید و خیلی خوب می‌دانید که ماینر بیت کوین چیست، حتماً به فکر خرید این دستگاه باشید. چون ماینر بیت کوین کلید استخراج رایگان بیت کوین و رسیدن به ثروت و درآمد است.

برای اینکه بتوانید به‌ کمک این دستگاه به کسب درآمد برسید، باید ابتدا یک‌ دستگاه ماینر بیت کوین مناسب و حرفه ای خریداری کنید. همچنین باید در منزل یا محل کار خود یک فضای خنک، بزرگ و با تهویه مناسب را فراهم کنید که مشکل برق هم نداشته‌ باشد. چون این سیستم‌ها باید به برق پرقدرت و بدون قطعی متصل باشند.

بعد از فراهم‌ کردن امکانات سخت‌افزاری، نوبت به ثبت‌نام در یک استخر بیت کوین و ثبت کیف پول الکترونیک و دستگاه ماینر در آن می‌رسد. بعد از این مرحله باید دستگاه را روشن کنید تا به استخر متصل شود و کار خود را شروع کند. اگر توان پردازشی دستگاه شما بالا باشد، بعد از چند دوره فعالیت استخر، مطمئناً پاداش خوبی دریافت خواهید کرد.

✓ مزایای پیوستن به استخر استخراج بیت کوین

پیوستن به استخرهای جمعی استخراج بیت کوین برای کسب درآمد از این روش، چندین مزیت دارد که در ادامه توضیح می‌دهیم:

  • افزایش شانس پیدا کردن بلاک های BTC

استخرهای بیت کوین قدرت هش بسیار بالایی دارند و شانس ایجاد بلاک های جدید و گرفتن پاداش در آنها صدها برابر بیشتر از استخراج تک‌ نفره و با یک‌ دستگاه ماینر است.

  • کاهش هزینه های استخراج بیت کوین

استخرهای استخراج نماد واقعی کار گروهی هستند. در استخرها تعداد بلاک هایی که در واحد زمان ایجاد و حل می‌شوند، بیشتر از تعداد بلاک هایی است که در حالت عادی در مسیر یک ماینر تک‌ نفره قرار می‌گیرد. پس هزینه های زمانی و مالی شما شانس بیشتری برای برگشت دارند.

  • احتمال کسب سود بالا و ثبات درآمد

احتمال کسب درآمد در استخرهای بیت کوین بیشتر است. چون صدها ماینر به‌ صورت 24 ساعته در حال فعالیت هستند و استخر همیشه یک حداقل درآمد را برای کاربران خود دارد.

✓ نحوه نقد شوندگی پاداش ماینر بیت کوین

پاداش ماینر بیت کوین که همان بیت کوین رایگان است بر مبنای میزان مشارکت دستگاه ماینر شما در این سیستم و توان پردازشی که در اختیار شبکه قرار می‌دهد، مشخص‌ شده و به کیف پول الکترونیک شما واریز می‌شود. می‌توانید با ثبت‌نام در یک پلتفرم تبادل آنلاین که از بیت کوین پشتیبانی می کند، بیت کوین حساب خود را به ریال یا هر ارز دیجیتال و فیات دیگری که تمایل دارید، تبدیل کنید.

.

نحوه نقد شوندگی پاداش ماینر بیت کوین

.

ویژگی های بهترین دستگاه برای استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین و رسیدن به درآمد از این راه بدون شک وسوسه‌انگیز است، ولی اگر فکر می‌کنید که می‌توانید با هر دستگاهی این‌ کار را انجام دهید، سخت در اشتباه هستید. هر دستگاهی توانایی پیوستن به شبکه بیت کوین را ندارد. اگر با نحوه کار ماینر بیت کوین آشنا شدید و حالا به فکر خرید یک‌ دستگاه حرفه ای برای استخراج BitCoin هستید، حتماً دقت کنید که این ویژگی‌ها را داشته‌ باشد:

✓ هش ریت و قدرت پردازش بالایی داشته باشد

هش ریت مستقیما به توان پردازشی دستگاه مربوط می شود. معمولا دستگاه هایی که هش ریت بالاتری دارند، توان پردازش بیشتری هم دارند و در استخراج بیت کوین موفق تر خواهند بود.

✓ هنگام کار کردن صدا و حرارت کمتری تولید کند

همه دستگاه‌های ماینینگ هنگام کار کردن صدا و حرارت تولید می کنند. ولی دستگاه های پیشرفته، تهویه مناسبی دارند و حرارت کمتری تولید می کنند. همچنین سر و صدایی که تولید می کنند تا حدودی قابل تحمل تر از صدای دستگاه های قدیمی تر است.

✓ مصرف برق مناسبی دارند

براساس قوانین جدید سازمان برق کشور، دستگاه های بیت کوین نمی توانند از برق خانگی استفاده کنند. چون مصرف برق بالایی دارند و باعث ورود بار اضافی به برق منطقه خود می شوند. بنابراین بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که مصرف برق کمتری دارد.

علاوه بر مواردی که گفتیم، به طور کلی در زمان خرید دستگاه ماین بیت کوین باید درباره برند و شرکت سازنده و همچنین فاکتورهایی که در ادامه نام میبریم، تحقیق کنید:

تعداد هش برد، تعداد پاورها، داشتن فن خنک کننده، وزن دستگاه، سلامت فیزیکی دستگاه، ابعاد دستگاه و تعداد چیپ روی هر هش برد.

.

آیا استخراج BitCoin بدون ماینر امکان پذیر است؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم، خیر!

طی چند سال اخیر با رقابتی شدن فرایند استخراج بیت کوین، حتی کمپانی‌های ثروتمند و بزرگ هم به حوزه استخراج رمز ارزها ورود کرده‌اند. این شرکت‌ها با صدها دستگاه ماینر بیت کوین مزارع بزرگی تحت‌ عنوان مزارع استخراج به راه‌ انداخته اند که مجالی به ماینرهای کوچک و معمولی برای کسب پاداش نمی‌دهند، چه رسد به استخراج بیت کوین بدون ماینر!

این شرکت‌ها قدرتی بیش از ۱۰۰ الی ۱۰۰۰ برابر چند عدد ماینر را در اختیار دارند و با توجه به اینکه بیشترین پاداش‌ها همیشه به ماینری می‌رسد که توان پردازشی بالاتری را در اختیار شبکه قرار می‌دهد، عملاً پاداش‌ها سهم این شرکت‌ها می‌شود. البته این بدان معنا نیست که دستگاه های ماینر خانگی نمی‌توانند استخراج کنند، بلکه به این معناست که سهم بزرگ پاداش‌ها به شرکت‌هایی می‌رسد که صدها و بعضاً هزاران دستگاه استخراج بیت کوین دارند. پس نتیجه می گیریم که استخراج BitCoin بدون ماینر غیرممکن است.

.

ماین بیت کوین

.

قوانین استفاده از ماینر بیت کوین در ایران چگونه است؟

بیت کوین و سایر رمز ارزها هنوز آن طور که باید در کشور ما به رسمیت شناخته نشده‌اند، لذا قوانین استخراج بیت کوین هنوز ساختار درستی ندارد. هر چند استخراج بیت کوین رسماً غیرقانونی اعلام‌ نشده، ولی سخت گیری های در قالب کنترل ماینرهای ایرانی در حال اجراست.

مثلاً، ماینرها اجازه ندارند از برق شهری استفاده‌ کنند و حتماً باید مجوز برق صنعتی بگیرند. چون مصرف برق دستگاه های ماین بیت کوین بالاست. همچنین خرید و فروش بیت کوین نیز دارای سقف مبلغ روزانه است. ولی در کل هنوز قانون مشخص و واضحی درباره استخراج بیت کوین با دستگاه های ماینر در کشور وضع نشده است و جز موضوع برق، فعلاً قانون رسمی دیگری در این زمینه وجود ندارد.

.

سخن پایانی

در این مطلب دانستیم که ماینر بیت کوین چیست و برای خرید آن باید چه پارامترهایی را در نظر بگیریم. همچنین با نحوه کار ماینر بیت کوین و روش کسب درآمد از این مسیر آشنا شدیم. اگر تصمیم دارید استخراج بیت کوین را شروع کنید، حتماً به مشخصاتی که در بخش ویژگی‌های دستگاه ماین بیت کوین معرفی کردیم، دقت کنید که بتوانید بهترین دستگاه را انتخاب کنید؛ امیدواریم در این مسیر موفق باشید.

برای دریافت خرید تتر بدون کارمزد و مشاوره رایگان و همچنین خرید پرفکت مانی و ووچر پرفکت مانی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.