مقالات، ترفند ها و
آخرین اخبار ارز دیجیتال

آیا ووچر پرفکت مانی قابل ‌پیگیری است؟

2 آذر 1401 خواندن این مطلب ۳ دقیقه زمان میبرد

ووچر پرفکت مانی یکی از خدمات سرویس مالی Perfect Money است که شباهت زیادی به کارت شارژ یا کارت هدیه دارد. ووچرها تاریخ انقضا ندارند، یعنی هر زمان که بخواهید امکان استفاده از آنها وجود دارد. با این وجود پیگیری ووچر پرفکت مانی یکی از مشکلاتی است کاربران این سیستم با آن درگیر هستند. چون بدون پیگیری ووچر پرفکت مانی نمی‌توانیم متوجه شویم که مانده ووچر ما چقدر است. همچنین در مواقعی که اطلاعات محرمانه ووچر پرفکت مانی ما مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

اگر با نحوه شناسایی ووچر پرفکت مانی آشنایی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه پیگیری ووچر پرفکت مانی آشنا کنیم.

.

پیگیری ووچر پرفکت مانی

.

ووچر پرفکت مانی؛ نقل و انتقال آسان، سریع و امن پول

بعد از تحریم های اقتصادی علیه ایران و مسدود شدن سیستم پی پال برای کاربران ایرانی، استفاده از سرویس های نقل و انتقال پول بین المللی از جمله پرفکت مانی و خدمات زیر مجموعه آن رواج پیدا کرد. یکی از این سرویس ها، ووچر پرفکت مانی است. ووچر پرفکت مانی کاربردهای مختلفی دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

  • قابلیت تبدیل ووچر به دلار، یورو و سایر ارزها
  • امکان خرید به ‌صورت آنلاین و پرداخت آنی کالاها و خدمات
  • تبدیل سریع ووچر پرفکت مانی به پرفکت مانی
  • امکان تبدیل ووچر به سایر ارزهای دیجیتال
  • ذخیره کردن ووچر در کیف پول‌ ارز دیجیتال

البته ووچر پرفکت مانی مزایا و کاربردهای دیگری هم دارد که پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با آنها به مقاله «ووچر پرفکت مانی چیست» مراجعه کنید. با وجود تمام مزایای تحسین برانگیز ووچرها، یکی از مشکلاتی که کاربران ایرانی درباره استفاده از این سرویس با آن مواجه هستند، پیگیری ووچر پرفکت مانی است که در ادامه درباره آن به طور مفصل صحبت می کنیم.

.

منظور از پیگیری ووچر پرفکت مانی چیست؟

هر حساب یا دارایی که تحت وب است، احتمال دارد مورد سوء استفاده، هک یا فیشینگ قرار بگیرد. اگر دارایی ما مانند پرفکت مانی و انواع ارز دیجیتال، متمرکز و در یک حساب مشخص باشد، احتمال پیگیری آن وجود دارد. اما ووچر پرفکت مانی یک دارایی غیر متمرکز است که نمی‌توانیم به‌ راحتی استعلام حساب آن را پیگیری کنیم.

منظور از پیگیری ووچر پرفکت مانی، بررسی فعال بودن یا نبودن، اعتبار مالی و مانده مبلغ داخل ووچر است. به طور کلی ووچر پرفکت مانی تاریخ انقضا ندارد و شما هیچ محدودیتی برای تاریخ‌ مصرف ووچر ندارید. اما این موضوع باعث شده که شرایط کلاهبرداری، سوء استفاده و هک ووچر پرفکت مانی به وجود بیاید و هر کاربری با دسترسی به کد 16 رقمی فعال‌سازی ووچر، بتواند به راحتی موجودی داخل آن را خالی کند. معمولاً زمانی با اهمیت شناسایی ووچر پرفکت مانی مواجه می‌شویم که با پیغام «ووچر نامعتبر است» روبه‌رو می‌شویم.

پیگیری ووچر پرفکت مانی چیست؟

 

3 دلیل اهمیت پیگیری ووچر پرفکت مانی

پیگیری ووچر پرفکت مانی به چند دلیل اهمیت دارد که اگر از کاربران مبتدی این سرویس هستید، حتماً باید آنها را بدانید:

1. بررسی فعال یا غیر فعال بودن ووچر

اولین و مهم‌ترین دلیل اهمیت پیگیری ووچر پرفکت مانی، بررسی فعال یا غیر فعال بودن ووچر است. یکی از موضوعاتی که اغلب کاربران ووچرهای پرفکت مانی از آن اطلاع ندارند، غیرفعال شدن ناگهانی بعضی از کد ووچرهاست. در روال عادی خرید ووچر پرفکت مانی اطلاعات محرمانه کد ووچر به ایمیل شما ارسال می‌شود. اما زمانی که در مسیر ارسال اختلالی به وجود بیاید، کد ووچر از درجه اعتبار ساقط‌ شده یا به‌ اصطلاح «غیر فعال» می‌شود. با پیگیری ووچر پرفکت مانی می‌توانیم متوجه این موضوع شویم.

2. استعلام موجودی ووچر پرفکت مانی

دلیل دیگر اهمیت پیگیری ووچر پرفکت مانی، بررسی مانده موجودی ووچر است. همان طور که در ابتدای مطلب گفتیم، ووچر از نظر ماهیت و عملکرد شبیه به کارت هدیه است. یعنی بعد از خرید یا استفاده از آن نمی‌توانید اطلاعیه یا ایمیلی مبنی بر مانده داخل ووچر داشته‌ باشید و باید حتماً از طریق پیگیری، مانده ووچر را استعلام بگیرید.

3. بررسی وضعیت کد ووچر از نظر هک یا کلاهبرداری

مواقعی هم هست که در شرایط اضطراری قرار می‌گیریم و باید هر طور شده وضعیت ووچر را شناسایی کنیم. منظور از مواقع اضطراری زمان هایی است که ووچر هک می‌شود. در چنین شرایطی با شناسایی ووچر پرفکت مانی و بررسی فعال یا غیر فعال بودن آن، می‌توانیم متوجه شویم که ووچر استفاده شده‌ است یا خیر.

نحوه شناسایی ووچر پرفکت مانی

 

نحوه پیگیری ووچر پرفکت مانی برای کاربران ایران

پیگیری ووچر پرفکت مانی کار سختی نیست. برای شروع باید وارد سایت پلتفرم تبادل آنلاینی شوید که ووچر پرفکت مانی را از آنجا خریداری کرده اید. همان طور که احتمالاً می‌دانید هر ووچر یک کد فعال‌سازی 16 رقمی و یک شماره ووچر 10 رقمی دارد. بعد از ورود به‌ حساب کاربری باید کد 10 رقمی انحصاری ووچر را در بخشی «depository» وارد کنید، اگر شماره ووچر پرفکت مانی شما معتبر باشد، اطلاعات مربوط به آن و فعال یا غیر فعال بودن ووچر برای شما نمایش داده می شود.

در صورتی که ووچر هک شده باشد، پیغامی مبنی بر غیرفعال بودن ووچر دریافت خواهید کرد که نشان‌ می‌دهد شناسایی ووچر پرفکت شما موفقیت‌آمیز نبوده و قبلاً استفاده‌ شده است.

 

نحوه شناسایی ووچر پرفکت مانی هک شده

در این بخش از مطلب می‌خواهیم یک راه‌حل ساده و حرفه ای به شما آموزش دهیم که در مواقعی که حدس می‌زنید ممکن است ووچر شما هک شده باشد، بتوانید وضعیت آن را پیگیری کنید. برای این‌ کار باید به صفحه اصلی سایت پرفکت مانی به نشانی perfectmoney.com بروید و وارد تب evoucher شوید. در بخش Sign in to Perfect Money وارد حساب کاربری خود شوید و کد 10 رقمی انحصاری ووچر را وارد کنید تا گزارش گردش مالی ووچر شما برایتان نمایش داده شود.

اگر حساب شما هک شده باشد، در این بخش شماره پیگیری آخرین تراکنش های ووچر برایتان لیست می‌شود. می‌توانید با ارائه این شماره به پشتیبانی پرفکت مانی و گزارش هک، این موضوع را پیگیری کنید.

سوالات متداول

  • کارمزد پیگیری ووچر پرفکت مانی چقدر است؟

برای پیگیری و استعلام وضعیت ووچر پرفکت مانی نیاز به پرداخت کارمزد نیست و می‌توانید این‌ کار را به‌ صورت رایگان انجام دهید.

  • چگونه می‌توان ووچر پرفکت مانی را از منابع معتبر تهیه کرد؟

به سه روش می‌توان اقدام به تهیه ووچر پرفکت مانی معتبر کرد:

  1. مراجعه حضوری به پلتفرم تبادل های حضوری
  2. خرید از وب‌سایت پرفکت مانی
  3. خرید از پلتفرم تبادل های آنلاین
  • برای شناسایی ووچر پرفکت مانی به چه اطلاعاتی نیاز داریم؟
  1. کد دیجیتالی انحصاری 10 رقمی
  2. کد فعال‌سازی 16 رقمی

اطلاعات مورد نیاز برای پیگیری ووچر پرفکت مانی

 

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم به ساده ترین شکل ممکن، نحوه پیگیری ووچر پرفکت مانی را به شما آموزش دهیم. امیدواریم محتوای این مقاله برایتان مفید باشد. اگر از کاربران فعال ووچر پرفکت مانی هستید، توصیه می‌کنیم حتماً در بازه های زمانی کوتاه مدت، وضعیت ووچرهای خود را کنترل کنید تا در صورت هک یا غیرفعال شدن ناگهانی، بتوانید به‌ موقع موضوع را پیگیری کنید. اگر در زمینه خرید ووچر پرفکت مانی یا نحوه شناسایی آن نیاز به راهنمایی داشتید، در انتهای همین مطلب برای ما پیغام بگذارید. کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگویی سؤالات شما خواهند بود.